Üzlet. Csak pusztán ez a szó rengeteg nehézséget hozhat fel. Mi jön fel Neked, ha meghallod ezt a szót? Ismerős az alábbiak közül bármelyik is?
- Az üzlet kemény, sok időbe és rengeteg pénzbe fog kerülni
- Ha fel is lendíted a vállalkozásod, a legtöbb üzlet 5 éven belül megbukik
- Kell rendelkezned üzleti tervvel, pénzügyi előremutatással
- Rendszerezettnek kell lenned, máskülönben nem lehetsz sikeres
- Ha az üzlet mókás és könnyed lenne, mindenki csinálná
- Szórakozás az üzletben? Természetesen lehet benne szórakozás, de abból nem csinálsz pénzt
Sokan amikor elindítják a vállalkozásukat, másokat figyelnek meg, akik előttük sikerrel jártak. Ha például coaching szolgáltatást nyújtasz, valószínűleg részt veszel jól menő coachok képzésein, akik a saját módszerüket ismertetik, azt állítva, hogy ha pontosan követed ezeket, hamarosan nálad is sorban állnak a várakozó ügyfelek. Egy új termékre indítasz vállalkozást? Bővelkednek a weboldalak elméletekkel arról, mi tesz egy terméket sikeressé.
Míg másoktól tanulni nagyszerű dolog, a legtöbb ember onnan közelíti meg az üzletet, hogy jól kell csinálni. Akár egy üzleti terv elkészítését, akár más rendszerének lépésről lépésre való követését nézzük, mindegyik választás jelentőségen alapul, azzal a nyomással az üzleteden, hogy „sikerülnie kell”.
Hol van ebben az öröm vagy a könnyedség? Mi van, ha van egy teljesen más út az üzletben, egy olyan, amiben az üzlet szórakozás?
Íme 3 lépés, hogy elkezd visszatenni a szórakozást az üzletbe:
- lépés: Vedd le a jelentőséget az üzletről
Bármivel is foglalkozol, ne tedd az üzletet jelentőség telivé! Amikor beszilárdítod az üzletedet egy formába, struktúrába – definiálva, MI az üzleted – kiveszed ebből a teremtést. A definíció korlátozás és kikövetkeztetés.
Mi lenne, ha a tervek és előrevetítések helyett az üzleted a lehetőségek játszótere lehetne?
A jelentőség akkor is megmutatkozik, amikor lépéseket teszel, és nem látod azt az eredményt, aminek szerinted lennie kellene. „Ó, megpróbáltam használni a közösségi médiát, és nem működött.” „Könnyűnek éreztem, hogy elmenjek erre a kapcsolatépítő eseményre, de semmi értelme sem volt.” Ne menjünk következtetésbe a kérdésben levés helyett.
Akár van vállalkozásod, akár csak tervben van, vedd észre az összes jelentőséget, „meg kell lenni”-t és „meg kell tenni”-t, előrevetítést és tervet, és alakítsd át őket kérdéssé. Ahelyett, hogy megmondanád az üzletednek, milyen legyen, tegyél fel kérdéseket, hogy vele együtt teremthess:
„Milyen energia lehetek, hogy közösen teremtsünk ma?” „Miben lehetek hozzájárulás ma számodra?”
- lépés: Készíts egy listát arról, hogy mit kérsz az üzletedtől
Milyen elvárásod van, milyennek kellene lennie az üzletednek most azonnal? Az emberek gyakran képzelnek dolgokat, hogy milyennek kellene lennie az üzletüknek (azt szeretném, hogy NAGY legyen az üzletem!), de nem fejezik ki az igényt, hogy mit is jelent ez.
Írd le egy listára, hogy mit vársz el az üzletedtől. Például, magába foglalhat ilyen dolgokat:
- Szeretnék 10 embert a következő kurzusomon
- Szeretnék 3 egyéni ügyfelet jövő hétre
- Szeretném, ha hetente 20 új ember tudna az üzletemről
Amint megvan a listád, fogd meg az energiáját annak, ami rajta van.
Ezután légy hajlandó megtenni bármit, ami összhangban van ezzel az energiával. Tégy fel kérdéseket, mint „Milyen energia lehetek, hogy ezt létrehozzam? Mi más lehetek, vagy mi mást tehetek, hogy aktualizáljam ezt most azonnal?”
Ne ragadj bele a “hogyan”-ba – emlékezz, nem kell tudnod, hogy hogyan fog megmutatkozni! Játssz a listád energiájával, és engedd meg a lehetőségeknek, hogy felbukkanjanak.
- lépés: Légy hajlandó befogadni
Amint megvan a listád a megköveteléseiddel, hajlandónak is kell lenned befogadni ezeket. Az emberek gyakran nagyot álmodnak az üzletük számára (Szeretném, ha csak úgy várakoznának rám az ügyfelek! Szeretném, hogy 50 ember jöjjön a következő kurzusomra!), bár ha őszinték lennének magukkal, észrevennék, hogy könnyebbség van a világukban, amikor nem érik ezeket el. Kérnek, ezzel egy időben vissza is utasítják, amit kértek. A kérdés, ami hasznos lehet, amikor visszautasítod a lehetőségeket: „Milyen energiát nem vagyok hajlandó befogadni?”
Sokkal többet vagy képes befogadni, amikor önmagadként létezel, mivel létezni és befogadni kéz a kézben járnak. Amikor önmagadként létezel, te vagy az a tér, amiben visszateheted a szórakozást az üzletbe.
Önmagad térűrjeként létezve, tégy fel kérdéseket ahelyett, hogy jelentőség telivé tennél, és kövesd az energiát, hogy mit szeretnél teremteni, létrehozni. Ez megadja neked, hogy a lehetőségek játszóterén játszhass, ami az üzleted lehet. Ha választod, ez az! Hajlandó vagy az a személy lenni, aki MÁS? Az a különc, aki élvezi az üzletet és jól szórakozik?
Az eredeti cikk: http://access-consciousness-blog.com/2017/02/3-steps-to-put-the-fun-back-in-business/
Fordította: Ősz Titanilla