Megjelent az új mainstream – még az is lehet, hogy része vagy

Dianne Collins gondolkodó, médiaszemélyiség, a Kvantum Gondolkodás megalapítója

screen-shot-2015-02-14-at-7-44-49-am

Fotó: “The New Mainstream” (c) 2013 Dianne Collins

Kikből áll az új mainstream? Mit akarnak? Mit tudnak? Melyek a gazdasági, társadalmi és politikai célkitűzései ennek a hirtelen kiemelkedő irányzatnak?

Megmondom, miért kellett megírnom ezt a cikket. Találkoztam egy jelenséggel, amit világgá kell kürtölni. Van egy bimbódzó kis underground történet, aminek ideje felszínre törni. Valójában meglep, hogy a marketing szakemberek, az üzleti vezetők és politikai stratégák nem vették még észre. Elképesztő.


Rádió és TV interjúk százain vettem részt az elmúlt három évben, és legalább dupla annyit készítettem elő, úgyhogy fel kellett tennem a kérdést: a tapasztalatok, amit ezekben a műsorokban szereztem, vajon szolgáltak valami nagyobb célt?

buddha-1287228_960_720

Mi az, amit a „The Force“ megmutatott? Közel 300 interjúval és 900 adással később a felismerés nem annyira megdöbbentő, sőt, talán nyilvánvalónak tűnhet- mégis meg kell osztanom:

Megjelent egy új maintstream. Lehet, hogy te is a része vagy. Én úgy hívom „A tudatos tömeg.” Emberek milliói a világ minden tájáról alkotják az új mainstreamet. Kortól, politikai nézettől, vallási meggyőződéstől függetlenül.

Az új mainstreaim meghatározó eleme annak elismerése, olyan korban élünk, amelynek jellemzője egy újfajta nézet, egy tágabb világlátás, és igen, az emberiségnek egy magasabb szintű tudatossága. Az új mainstreamet a felébredés, az új tudatosság kozmikus pulzálása.
“Tudatosság”? Nem kifejezetten az a szó, amivel koktélpartikon vagy tárgyalótermekben dobálóznak. Vagy mégis?

KIK AZ ÚJ MAINSTREAM TAGJAI

MISZTIKUSOK KÖZÖTTÜNK
Nem kell kristályokat felismerni, vagy aurát látni ahhoz, hogy részese legyél a tudatos tömegnek. Nem kell, hogy előadást tudj tartani a kvantumfizika alapvetéseiről. Virtuális médiaturnémon, melyet a különböző kultúrák és országok között tettem, találkoztam producerekkel, szervezőkkel, vendégekkel és hallgatókkal, akik tudósok, orvosok, vállalkozók, igazgatók, celebek, politikusok, tanárok, diákok és mérnökök, festőművészek, könyvelők és ügyvédek. Mindannyian a tudatosság egy magasabb szintjére lépéséről beszélnek, és az odáig vezet útról. Igen, tényleg. Az új mainstream valójában azt jelenti, hogy felébredsz, és a világ többi részét is fel akarod ébreszteni.

AMIT AZ ÚJ MAINSTREAM AKAR
“ÚJ NÉZŐPONTOT AKAROK”
Meg kellett kérdeznem magamtól: Miért kapcsol egyre több ember ezekre a műsorokra? Mit kapnak ettől? Rájöttem, hogy valójában egy dolgot akarnak: új nézőpontot.
Az új mainstream sóvárog a tudatos párbeszédek után, amelyek túlmutatnak a politikai pocskondiázásokon, a félelem-alapú reklámokon, a betegség és a gyógyszerek felmagasztalásán, a vallásos álszentségen, és a korlátolt, és/vagy begyepesedett nézőpontokon, amiket gondolkodásnak állítanak be. Az új mainstream egy sokkal mélyebb, autentikusabb kapcsolódást akar az élettel, a szó szerinti összekapcsoltságunk, kölcsönös gazdasági függésünk és spirituális összekapcsolódásunk elismerését.

Az új mainstream olyan politikusokat akar, akik érdemesek a vezető szerepre, olyan szavazókat, aki a személyt nézi, nem a pártot, amikor a legjobb vezetőt választja ki, olyan médiát, aki valóságos kérdéseket tesz fel, amelyek fenntartható megoldásokat eredményeznek. Az új mainstream olyan egészségügyet akar, amely energia fejlett ismeretén alapul, tápláló ételeket, amiknek az íze is jó, olyan szórakoztatást, amelyben a karakterek az új tudatosságot képviselik, és olyan oktatást, amely átadja a fiatalságnak azt az legszükségesebb tudást, amely az „kvantum“ elme öt természetes képességén alapul.

Az új mainstream egy másik narratívát akar, amelyben az emberi jogokért nem kell küzdeni, ahol ahhoz, hogy a világ gazdasága növekedjen, nem szükséges egy katonai és ipari összefüggésrendszer.

HATALMAS ANGYAL A SZOBÁBAN
A gazdasági és politikai stratégák miért nem kapnak ezen? Talán azért, mert bele vannak ragadva azokba a demográfiai és pszichográfiai gondolkodásmódokba, amibe az új mainstream egyszerűen nem fér bele.

Az ezredforduló környékén születettek, az X, Y generáció tagjai, a demográfiai robbanás idején születettek, de még a nyolcvanéves korosztály is mind a magasabb tudatosságot akarják. Az új mainstream nem csupán olyan embereket jelent, akik „próbálkoznak“. A hírességek, és a gazdagok is a új tudatosságot akarják. Bizonyságtételül: Pharrel elragadó, tüneményes felhívása a rajongók millióihoz, akik boldogok akarnak lenni, Jim Carrey diplomaosztón előadott beszéde a Maharishi Egyetem transzcendentális meditációs közösségéhez, Paris Hilton, akit azon kaptak, hogy egy népszerű spirituális könyvet szorongat a hóna alatt, Russell Brand „The Trews“ című műsora, ami az igazi híreket célozza, Arianna elköteleződése a „Third Metric“ felé, a hagyományos hírműsorok és talk showk rendszeres bejátszásai a politikai „ébresztgetőkről“, Jon Stewart, Shtephen Colbert és Bill Maher paródiájában. Mindenhol ott találjuk a nyomokat.

Az új mainstream gazdasági hatása kiaknázatlannak tűnik. Képzeljük csak el, ha ennek a közönségnek a gondolkodását, értékrendjét céloznánk meg, mit jelenthetne ez a kereskedelem, a szórakoztatás és a politikai ideológiák számára.

MARKETING SZAKEMBEREK LEGYETEK RÉSEN

Ne kövessétek el azt a hibát, hogy szubkultúrává alacsonyítjátok az új mainstreamet.
Neti, Neti – Nem ez, nem ez.
New Age? Nem.
Kulturális kreatívok? Nem igazán.
Liberálisok? Nem politikai értelemben.
Mindfulness (éber jelenlét)? Nem elég.
Van egy szanszkrit kifejezés, amit arra használnak, hogy kiválogassák, hogy mi nem a magasabb tudatosság.
Neti, neti. Azt jelenti: nem ez, nem ez.

Fogalmazzunk tisztán: Az új mainstream „tudatos tömeg“ nem egy másik megnevezése a New Age-nek, kulturális kreatívoknak, liberálisoknak, vagy éber jelenlét követőinek.

New Age? Nem az.
Rövidlátás volna az új mainstreamet lealacsonyítani azzal, hogy betesszük őket egy önsegítő, személyiségfejlesztő, érzelmes-szenvelgős skatulyába, vagy bármilyen más kusza elképzelése legyen is az embereknek a „New Age-ről“

Kulturális kreatívok. Ez nem ugyanaz.
A „kulturális kreatív“ kifejezést 2001-ben alkotta meg Paul Ray szociológus és Sherry Anderson pszichológus. Azokat az értékrendbeli és életvitelbeli különbségeket vették alapul, amelyek élesen elkülönülnek a konzervativizmustól és a modern kozmopolitáktól. Ezek a határvonalak az új mainstreamnél elmosódnak.

Liberális? Nem politikai értelemben.
Itt határozottan el kell különítenünk két dolgot. Amikor Michele Obama jobb ételekkel akarja egészségesebbé tenni a gyerekeket, amikor Sting tenni akar az óceánok megmentéséért, ezek nem politikai állásfoglalások. Ez felébredett tudatosság, annak az érzékelése, hogy milyen szomorú következményei lehetnek a tápanyagban szegény ételeknek a fiatalabb nemzedékek produktivitására és boldogságára nézve, akik a jövő vezetői lesznek, és annak érzékelése, hogy milyen elengedhetetlen szerepe van az óceánok és a légkör egészségének az életünk minden elemére, a kereskedelemtől a kreatív területekig.

Éber tudatosság? Nem elég.
Csodálatos, hogy a túlterhelt igazgatók és a hiperaktív gyerekek is gyakorolják az „éber tudatosság“ módszerét. Mai kvantum korunk arra tanít, hogy ne a korábbi hitrendszereink alapján szemléljük a világot, és már át is strukturáltuk a gondolkodásunkat. Az éber tudatosság nagyszerű kezdet ahhoz, hogy felébredjünk, de nem elegendő ahhoz, hogy leírja az új mainstream megjelenését. Ehhez szélesebb nézőpontra van szükségünk.

tunder-szobrok-12

AMIRŐL AZ ÚJ MAINSTREAM BESZÉL
A beszédtémák nem különböznek attól, amit a régi mainstreamben megszoktunk – a világ helyzete, politika, kapcsolatok, pénz és egészség, üzlet és karrier, cél és jelentőség. A különbség nem az érdeklődésre számot tartó témákban van – a különbség a nézőpont. A kontextus más. Paradox módon, az új nézőpont tényleg kiterjeszti a párbeszéd témáit. Az emberek sokféle témáról beszélgetnek a tudománytól és spiritualitástól kezdve odáig, hogy mit kellene tennünk annak érdekében, hogy működjön a világunk. Fejlett energetikai gyógyításról beszélgetnek, ökológiai találmányokról, intuícióról és a szándék hatalmáról. Hatalmas paradigmaváltásról beszélnek, az ipari korból a kvantum korba való átlépésről. Teljesen magától értetődően beszélgetnek a halálközeli és élet utáni élményekről, angyalok birodalmáról ugyanúgy, ahogy a legkorszerűbb neurológiai kutatásokról, kvantum felfedezésekről, amik az elmék egymással és az anyaggal való összefüggéseit taglalják, és a tudományos bizonyítékokról, amelyek arra vonatkoznak, hogy a spirituális mag szükséges ahhoz, hogy a béke és jól-lét érzését fenntartsuk magunkban.

AMIT AZ ÚJ MAINSTREAM TUD
A kollektív hogylétünkből adódik a világ hogyléte.
Az új mainstream tudja, hogy a tudatosságunk szintje mind egyénileg, mind kollektívan, az alapvető és végső hajtóereje az életünk minden területének – minden eredményünket ez teszi lehetővé. Mi teremtjük az egészet a gondolkodási szokásaink szerint.

A TUDATOSSÁG A SZEKRÉNYEN KÍVÜL
Az új mainstream célja minden célok legegyszerűbbike, mégis a legmélyebb: – boldognak lenni, tudni, hogy ez hogyan valósul meg, és a megteremtésének mesterévé válni, minden egyes ember számára.
Mostanáig a tudatos sokadalom a szekrényben bujkált. A szekrény dugig van és kezd szétfeszülni. Itt az ideje, hogy a tudatos tömeg előbújjon és az új mainstreamként ismerje el magát. Az új mainstream talán a legújabb trend, de tévedés ne essék. A tudatos ébredés vágya nem divatos elképzelés csupán. Az új mainstream fenn fog maradni.

* “Az elme 5 képessége” a következőkre utal: Szándék, Intuíció, Finomenergia, Rezonancia és Meditáció    A szerző „Do You QuantumThink“ című könyvéből? 316. oldal

Forrás: http://hun.accessconsciousness.eu/blog/2015/02/14/megjelent-az-uj-mainstream-meg-az-is-lehet-hogy-resze-vagy/ Fordította: Árpád.